20.2.09

Kenapa Begini

Malam yang sepi menggamit jiwa
Malam yang sayu menatap hatiku
Malam itu sentiasa menerjah dalam tiap sudut hati ini

Ku tahu tiap tulus hatimu
Ku tahu kau sangat menyayangi diriku
Ku tahu kau sangat memerlukan aku
Ku tahu kau bersungguh-sungguh inginkannya
Ku tahu kau tulus setulus hatimu
Ku tahu kau tidak kenal erti kekalahan tatkala berusaha mendampingiku

Namun yang pasti aku tahu kini

Aku tak mampu untuk rasa tiap rasamu
Aku tak mampu untuk menjadi sebahagian darimu
Aku tak mampu untuk ubah perasaan ini terhadapmu
Aku tak mampu menerima cintamu
Aku belum bersedia menyerahkan hatiku
Aku belum bersedia untuk menyayangimu
Aku juga belum bersedia untuk semua itu

Kerana aku takut
Kerana aku resah
Kerana aku hiba
Kerana aku terkilan
Kerana aku gementar
Kerana aku pilu
Kerana aku terluka
Kerana aku hatiku hancur

Kerana semua yang ada pada dirimu
Mengingatkan aku kepadanya
Masa silamku
Masa gelapku
Masa hancur hatiku
Masa gembiraku
Masa keceriaan hidupku
Masa cintaku berbunga
Masa aku menghargai cinta
Masa kau mengerti erti cinta

Aku takut akan semua itu
Aku takut aku menaruh harapan
Aku takut untuk menghadapinya
Aku takut tak mampu mengutip tiap hatiku
Aku takut ianya akan berulang kembali
Seperti dulu

Aku Tak Tahu kenapa Sampai Begini Kisah Hidupku

No comments:

Post a Comment

Aku Kembali

  Assalamualaikum semua. Selepas hampir bertahun aku tinggalkan dunia blog ini,tapi hati tu kadang teringin jugak nak menulis dan meluahkan ...