20.2.09

Masih Begini

setiap ape yang berlaku dlm life,mesti ade sebab dan tujuan yg patut kita cari tiap persatu.bukan mencari alasan atau mengelak dari sesuatu tapi berfikir dan menjana minda tatkala tiap event yg happen dalam life.

mybe tiap persoalan dalam life bagi tiap orang berbeza,akan tetapi tiap masalah atau peristiwa dlm life menjadikan kita actually seorang yang kuat berfikir.

kenapa Allah Taala anugerahkan otak dan seterusnya akal yg tiada tolok bandingnya nilai tiap akal fikiran yg telah dikurniakan??
jawapannya semua orang tahu manusia adalah sebaik-baik kejadian.
sesungguhnya Allah Taala mahu setiap hambaNya berfikir untuk menjana minda dan bukan membiarkan otak kita tepu tanpa berfikir apa-apa.

that`s why la bagi aku if kita sedang termenung,means bukan kita berkhayal tapi aku lebih suke guna definition as berfkir,thinking!

kelebihan tiap orang memang berbeza,at least kita tahu kelebihan kita di mana dan tahu kelemahan kita dari sudut ape.gunakan kelebihan di tempat yg betul dan aplikasi tiap kelemahan untuk melengkapi kelebihan yg ada.

No comments:

Post a Comment

Aku Kembali

  Assalamualaikum semua. Selepas hampir bertahun aku tinggalkan dunia blog ini,tapi hati tu kadang teringin jugak nak menulis dan meluahkan ...